Stand van zaken: Part 2 (Electric Boogaloo)

Mijn tweede ‘reality check’. Zijn we al zover gekomen? Wat vliegt de tijd toch.

 

In mijn eerste stand van zaken viel ik al meteen met de deur in huis en vertelde ik dat ik eigenlijk zelf amper zelfstandig culturele uitstappen ondernam. Gelukkig kan ik al delen dat hier alleszins enige verandering in is gekomen: theatervoorstellingen zijn bij mij thuis nu een frequenter ‘tussenuitje’ geworden.

Mijn voorliefde voor psychologische romans en ‘ik-word-hier-nu-wel-echt-stil-van’-verhalen is (gelukkig) niet veranderd, maar mogelijks heb ik mijn smaak al kunnen uitbreiden en zijn liefdesverhalen (vrij onverwachts) toch al iets meer mijn smaak geworden. Klassiekere liefdesverhalen zoals ‘Februari’ misschien eerder niet, maar wel dergelijke waar tragedie in zit zoals bij ‘Het wordt spectaculair. Beloofd.’

Met museumbezoekjes als cultuuruitstap was ik reeds bekend, dus daar ben ik ook van afgeweken dit academiejaar en koos ik voor andere activiteiten die mij zeker evenveel bijleerden. Wel zie ik het graag zitten om nog eens een museum te bezoeken, ondertussen is het echt al wel weer een tijd geleden.

Films en series blijven een gemakkelijke instap tot het verwerven van cultuur. Nu heb ik daar de blogposts van medestudenten aan kunnen toevoegen. Ook heb ik ontdekt dat het delen van cultuur net 95% van de hele ervaring is. Ik kijk er ondertussen steeds naar uit om medestudenten te vinden die dezelfde ervaringen hebben gekozen: dat zorgt werkelijk voor topgesprekken. (Evi, het gaat voornamelijk over jou!) Tevens ondervind ik dat het delen van deze ervaringen (schriftelijk, dan) ervoor heeft gezorgd dat ik mijn taal blijf aanpassen en verfijnen. Niet om op te scheppen, maar ik vind dat ik er behoorlijk op vooruit ben gegaan in vergelijking met mijn eerste blogposts.

Meer uit huis gaan om cultuur te gaan opdoen is me ook gelukt, vind ik. Ik kijk er zeker naar uit om dat meer te doen. En ik heb me voornamelijk kunnen verdiepen in Vlaamse cultuur, zoals ik mezelf had voorgehouden, hoewel het echt voelt alsof ik hier meer aan kan blijven werken. Ik blijf deze doelen alleszins houden (met misschien enkele toevoegingen volgende keer), maar voorlopig vind ik mijn cultuurervaring de goede weg opgaan.

 

Het waren twee enorm toffe semesters met jullie – ik kijk uit naar meer samen!

 

 

Joren

Reacties